donderdag 24 februari 2011

Anime/manga

niet iedereen zal weten wat anime en manga is. Anime is een japanse tekenfilm en manga is een japanse stripboek. alleen alles wat buiten japan word gemaakt ook in de tekenstijl mag geen manga heten. Alleen japan heeft de rechten om het zo te noemen. In nederland kennen wij ook wel meerdere anime's zoals : Pokemon,Sailormoon,Shaman king, Dragon ball Z, Yugioh en nog wel meerdere. Waarom ik hier een post over doe is omdat ik anime helemaal super vind. ik ga ook een keer per jaar naar de animecon dat is een converentie waar iedereen verkleed is en waar het alleen maar draait om anime en mangs hier even een paar fotos van de anime con:






nou even terug komend op de anime er zijn miljoenen animes en mangas ik heb er zelf maar een paar favorieten. Want de een staat je meer aan dan de andere natuurlijk. mijn favoriete anime's zijn Chobits, Tokyo mew mew, Vampire night, Shugo Shara, Mahoro matic, Sailor moon. Ik zelf heb er al behoorlijk wat gezien daarom wil ik jullie er ook beetje van mee laten genieten. hier 2 youtube filmpjes van animes.





nou jah daarna heb je ook nog manga's enige manga wat niet in anime is waar ik helemaal fan van ben is allice 19th hier een plaatje :



kennen jullie anime en manga en wat is jullie favoriet? kennen jullie het niet hoe lijkt het jullie dan ?


gemaakt door : klaudia

1 opmerking:

  1. Hallo. Ik ben ook helemaal fan van Animé. Ik vind sailermoon egt helemaal geweldig. Ook nog steeds stiekum fan van Dragonball-Z. Vooral de eerste afleveringen. Ben nog nooit op een animécon geweest, maar miss in de toekomst wel.

    Groeten, Anoniem

    BeantwoordenVerwijderen